W latach 90-tych XX wieku głównym hasłem związanym z osiąganiem sukcesu firmy było: UKIERUNKOWANIE NA KLIENTA.
Chodziło o to, aby wszyscy w firmie myśleli kategorią sprzedawania i tego, co można zrobić, aby klient był jeszcze bardziej zadowolony.
Klient i jego potrzeby, oczekiwania i wymagania były w centrum uwagi.
Zadowolenie klienta stało się kategorią ekonomiczną.
Mamy lata 20-te XXI wieku i strategia ukierunkowania na klienta już nie wystarczy, przestaje działać.
Aktualne hasło, to: UKIERUNKOWANIE NA PRACOWNIKA
Teraz to pracownik musi być w centrum uwagi i najpierw trzeba zaspokoić jego potrzeby, oczekiwania i wymagania.
Nagrodą jest wykorzystanie ogromnego potencjału energii jaki uwalnia się gdy wprowadzi się kulturę EMPLOYEESHIP.
Zadowoleni i posiadający energię pracownicy sami zadbają o resztę, w tym również o zadowolenie klienta.
Czas wyzwolić energię do pozytywnych zmian
Kultura Employeeship związana jest z dwoma aspektami:
ASPEKT I - Co to znaczy DOBRY PRACOWNIK?
ASPEKT II - Co to znaczy DOBRY PRZYWÓDCA ? (leadership)
Kiedy zarówno pracownicy jak i przywódcy/liderzy są silnie zaangażowani i skoncentrowani na wysiłkach mających zapewnić sukces organizacji, mamy do czynienia ze SZCZEGÓLNYM RODZAJEM OSOBISTEGO ZAANGAŻOWANIA, nazywanym EMPLOYEESHIP.
Spośród wielu elementów charakteryzujących dobrego pracownika poniższe pięć jest fundamentalnych:
- ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- LOJALNOŚĆ
- INICJATYWA
- ZAANGAŻOWANIE
- KREATYWNOŚĆ
Jeżeli firma w obecnych czasach chaosu, niepewności, zewnętrznych zmian, kryzysów i niestałości ma nie tylko przetrwać, ale również rozwijać się, wszyscy jej pracownicy muszą być głęboko zaangażowani i mieć energię do współtworzenia PLANU ROZWOJU FIRMY, a potem do proaktywnej realizacji HARMONOGRAMU DZIAŁAŃ, zgodnie ze strategią firmy, która często musi być weryfikowana i dopasowywana do zewnętrznych wyzwań.
Jak stworzyć taki plan i wprowadzić Kulturę Employeeship do organizacji?
Wyróżniam 7 kroków, które stanowią dobry fundament do zbudowania firmy opartej na niezwykłej ENERGII KREATYWNOŚCI I ZAANGAŻOWANIU wszystkich pracowników firmy.
Jednym z pierwszych kroków jest: zorganizowanie Kreatywnej Sesji Diagnozowania Problemów/Wyzwań.
Jak wygląda taka sesja? To już temat na osobny wpis, który niebawem się pojawi.